Hello tomorrow, goodbye yesterday


När jag väl sätter mig ner i min ensamhet och låter fantasin få ta liv,
kommer mina tyckanden och tänkanden.
I min fantasi är det jag som har makten, men ibland inte.
För ibland tar personer eller händelser över och allt fokus hamnar på de eller dom.
tycker inte alls om när man inte har kontroll över vad som händer när man väl
sitter i den situationen,
men att inte kunna ha kontroll över tänkandet är värre.
Det är BRA att tänka och rensa tankarna, men ibland tänker man för mycket,
och mycket som står på spel kan spelas bort..
Jag har aldrig varit en avundsjuk person, men nu är allt förändrat
Jag blir lätt avundsjuk och min fantasi skenar iväg och dåliga tankar dyker upp..
Oftast när jag väl kan sitta för mig själv och tänka brukar jag till en början
tänka på upp olika händelser, mina olika val, vad som har kunnat vara och vad som är.
Sedan kommer frågorna "hur?,var?,tänk om?" osv.
Trots att jag som dom flesta människor gör olika val dagarna till enda
så strävar vi delvis mot samma mål allihopa.
Vi vill klara oss fysiskt, psykiskt och vi vill behålla hälsan åt det goda hållet.
Vi vill ha pengar, vara nöjda över våra kroppar,
slippa göra massa onödiga misstag som vi dessvärre inte kan undgå att göra..
Vi vill klara alla projekt och skolarbeten, våra olika jobb,
vi vill klara av att våra nära och kära tyvär måste gå över till andra sidan
när tiden väl är inne,
men ingen människa kan fortsätta leva vidare helt utan saknaden.
Vi människor lever efter tiden, vi stressar, blir sjuk pga stress,
och vi värdesätter inte alltid den korta tid vi har här på jorden,
oftast måste det hända ngt allvarigare för att personer ska visa att dom bryr sig,
och för att man själv ska uppskatta livet mera.
Alla har drömmen om att hitta den rätta innan livets slut,
vissa har lättare att hitta den personen,
vissa har det svårare.
Men man kan inte leva utan kärlek!
Man kan bli sårad på vägen till det "perfekta livet" men det är en sak man får ta.
Ingenting är lätt, och ingenting är gratis.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0