hej, goddag och godkväll!



Chacha bloggeN!
vaknade av att min b-rud Tjofisa kom hoppandes ner i sängen, mys
hon och rebert hade gjort frukost som dom ville bjuda jag & matilda på.
nu sitter jag här, mätt & belåten
och lyssnar på fåglarnas sköna .. visslande & regnets droppar som når marken.
de är vitt på marken, men de försvinner snart, jag både vet & hoppas.

ikväll ska jag och mina vänninor grilla och ha en väldigt mysig kväll.
var länge sedan man hann ha en lugn stund.
jobbet tar mkt på mig
och jag har så mkt utanför jobbet också.
men nu ska jag unna mig en riktigt stor köttbit & trevligt sälllskap!

kom ihåg när ja själv var ung,
då hade vi ingen grill
vi fick grilla i ett hål och lägga steken i löv/näver.
himlans gott helst efter man hade timra hela dan & ätit fläsk.
vi hade ingen tandkräm heller på min tid, saltvatten var de enda vi hade.
vi fick lite tandkräm när vi fyllde år eller på jul osv.
men vi hade iaf varandra, tror att dagens ungdommar håller på att tappa de där lite granna..
nyaste mobilerna som ja knappt fattar hur dom fungerar, mopeder.. vad hände med hästarna? och renarna? vad är de för fel på att gå 500m & prata med sin vän (om man har någon) utan man måste ringa och säga hej.
jaja, ja må vara gammal.. och sett mkt, men de blir då aldrig som förut
både på gott & ont.

Ha en underbart härlig lördag!
mvh ämelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0