Lucia är speciellt? inte?

Hur stor grej är det egentligen?
för killarna betyder det en vit klänning & en strut samt en stjärna,
och att dom måste sjunga, eller åtminstone försöka, och värst av
allt.. är att dom måste låta bli saker och stå stilla. eller värsta delen
kanske är när det blir korttagning? vad vet jag.
och för tjejerna handlar det för vissa om att bli "Lucian".
jakten efter den titeln är ju ganska barnslig egentligen..
hela familjen ska rösta hundra gånger bara för att just du
ska få känna sig like a queen for one day, alla blickar
riktad mot dig, du är i centrum och du får bära den kronan
alla har jagat efter, du vann.
men sorry dude, all good things comes to an end, de varar
i en timme, sen är du glömd. bara din familj kan skryta
ett par år om att du var lucian men det är ju inte direkt
ngt att skryta om när resten var minst lika duktig., om
inte bättre! och många tar ju inte ens Lucia seriöst. hehe
för mig är lucia egentligen bara att folk träffas för att titta
på ett tåg som går varje år, och som ser likadant ut.
men fikat efter är nice!
eller vad tycker ni? är Lucia en jätte festlig
och speciell dag/händelse?
--------------------------------------------------------
Jag är himla bra på svammel, det är en sak som är säkert!
+ ja orka nog inte fara på luciasimmet som Lova ska simma
nu snart, för imorgon ska hon ändå visa upp igen, fast på
land så då taggar vi det ist. :)
är dessutom inte så många platser för att sitta, så man får
stå upp, och det är varmt och jag har väldigt ont i benet,
ser ut som ett spöke.. så känner ingen tagg alls ;p
-----------------------------------------------------------
juste var det idag jag skulle dra vad jag ätit?
lets do that!
·•frukost - 2mackor, kaffe
·•lunch - billys, julmust
·•middag - mackaronpudding, julmust
a lot of julmust, as i like it.
------------------------------------
ne, nu ska ja dra,
puzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0